宿泊約款

TOP 宿泊約款

UMITO ATAMI BETTEI 宿泊約款

第1条(適用範囲)

  • ・ 当施設が宿泊客との間で締結する宿泊契約及びこれに関連する契約は、この約款の定めるところによるものとし、この約款に定めのない事項については、法令又は一般に確立された慣習によるものとします。
  • ・ 当施設が、法令及び慣習に反しない範囲で特約に応じたときは、前項の規定にかかわらず、その特約が優先するものとします。

第2条(宿泊契約の申込み)

  • ・  当施設に宿泊契約の申込みをしようとする者は、次の事項を当施設に申し出ていただきます。
    (1) 宿泊者名
    (2) 宿泊日及び到着予定時刻
    (3) その他当施設が必要と認める事項
  • ・  宿泊の申し込みは、電話、メール、またはオンライン予約システムを通じて行うものとします。

第3条(宿泊契約の成立等)

  • ・  宿泊契約は、当施設が前条の申し込みを承諾したときに成立するものとします。
  • ・  宿泊契約が成立したときは、宿泊期間(3日を超えるときは3日間)の基本宿泊料を限度として当施設が定める申込金を、当施設が指定する日までに、お支払いいただきます。
  • ・  申込金は、まず、宿泊客が最終的に支払うべき宿泊料金に充当し、第6条及び第18条の規定を適用する事態が生じたときは、違約金に次いで賠償金の順序で充当し、残額があれば、第12条の規定による料金の支払いの際に返還します。

第4条(申込金の支払いを要しない事とする特約)

  • ・  前条第2項の規定にかかわらず、当施設は、契約の成立後同項の申込金の支払いを要しないこととする特約に応じることがあります。
  • ・  宿泊契約の申し込みを承諾するに当たり、当施設が前条第2項の申込金の支払いを求めなかった場合及び当該申込金の支払期日を指定しなかった場合は、前項の特約に応じたものとして取り扱います。

第5条(宿泊契約締結の拒否)

当施設は、次に掲げる場合において、宿泊契約の締結に応じないことがあります。

泊日当日の午後10時(あら(1) 宿泊の申し込みが、この約款によらないとき 
(2) 満室(員)により客室の余裕がないとき。
(3) 宿泊しようとする者が、宿泊に関し、法令の規定、公の秩序若しくは善良の風俗に反する行為をするおそれがあると認められるとき。
(4) 宿泊しようとする者が、次のイからハに該当すると認められるとき。
イ 暴力団員による不当な行為の防止等に関する法律(平成3年法律第77号)第2条第2号に規定する暴力団(以下「暴力団」という。) 、同条第2条第6号に規定する暴力団員(以下「暴力団員」という。) 、暴力団準構成員又は暴力団関係者その他の反社会的勢力
ロ 暴力団又は暴力団員が事業活動を支配する法人その他の団体であるとき
ハ 法人でその役員のうちに暴力団員に該当する者があるもの
(5) 宿泊しようとする者が、他の宿泊客に著しい迷惑を及ぼす言動をしたとき。
(6) 宿泊しようとする者が、伝染病者であると明らかに認められるとき。
(7) 宿泊に関し暴力的要求行為が行われ、又は合理的な範囲を超える負担を求められたとき。
(8) 天災、施設の故障、その他やむを得ない事由により宿泊させることができないとき。
(9) 宿泊しようとする者が泥酔し、当施設の他の宿泊客に迷惑を及ぼすおそれがあると認められるとき。

第6条(宿泊客の契約解除権)

  • ・  宿泊客は、当施設に申し出て、宿泊契約を解除することができます。
  • ・  当施設は、宿泊客がその責めに帰すべき事由により宿泊契約の全部又は一部を解除した場合は、下記表1に掲げるところにより、違約金を申し受けます。ただし、当施設が第4条第1項の特約に応じた場合にあっては、その特約に応じるに当たって、宿泊客が宿泊契約を解除したときの違約金支払義務について、当施設が宿泊客に告知したときに限ります。
キャンセル料
不泊 100%
当日 100%
前日 80%
2~7日前 30%
8日前まで 0%

(注) %は、基本宿泊料や食事料金等の合計に対する違約金の比率です。

第7条(当施設の契約解除権)

  • ॰ 当施設は、次に掲げる場合においては、宿泊契約を解除することがあります。
    (1) 宿泊客が宿泊に関し、法令の規定、公の秩序若しくは善良の風俗に反する行為をするおそれがあると認められるとき、又は同行為をしたと認められるとき。
    (2) 宿宿・泊客が次のイからハに該当すると認められるとき。
    イ 暴力団、暴力団員、暴力団準構成員又は暴力団関係者その他の反社会的勢力
    ロ 暴力団又は暴力団員が事業活動を支配する法人その他の団体であるとき
    ハ 法人でその役員のうちに暴力団員に該当する者があるもの
    (3) 宿泊客が他の宿泊客に著しい迷惑を及ぼす言動をしたとき。
    (4) 宿泊客が伝染病者であると明らかに認められるとき。
    (5) 宿泊に関し暴力的要求行為が行われ、又は合理的な範囲を超える負担を求められたとき。
    (6) 天災等不可抗力に起因する事由により宿泊させることができないとき。
    (7) 寝室での寝たばこ、消防用設備等に対するいたずら、その他当施設が定める利用規則の禁止事項(火災予防上必要なものに限る。) に従わないとき。

    当施設は、宿泊客が連絡をしないで宿泊日当日の午後8時(到着予定時刻が明示されている場合は、その時刻を2時間経過した時刻)になっても到着しないときは、その宿泊契約は宿泊客により解除されたものとみなし処理することがあります。

    当施設が前項の規定に基づいて宿泊契約を解除したときは、宿泊客がいまだ提供を受けていない宿泊サービス等の料金はいただきません。

第8条(宿泊の登録)

  • ・  宿泊客は、宿泊日当日もしくは当日までに次の事項を登録していただきます。
    (1)宿泊客の氏名、年齢、性別、住所及び職業
    (2)外国人にあっては、国籍、旅券番号、入国地及び入国年月日
    (3)出発日及び出発予定時刻
    (4) その他当施設が必要と認める事項
  • ・  宿泊客が第12条の料金の支払いを、宿泊券、クレジットカード等通貨に代わり得る方法により行おうとするときは、あらかじめ、前項の登録時にそれらを呈示していただきます。

第9条(客室の使用時間)

  • ・  宿泊客が当施設の客室を使用できる時間は、午後3時から翌朝11時までとします。ただし、連続して宿泊する場合においては、到着日及び出発日を除き、終日使用することができます。
  • ・  当施設は、前項の規定にかかわらず、同項に定める時間外の客室の使用に応じることがあります。この場合には追加料金を申し受けます。

第10条(利用規則の遵守)

宿泊客は、当施設内においては、当施設が定めた利用規則に従っていただきます。

第11条(営業時間)

  • ・  当施設の主な施設等の営業時間は次のとおりとし、その他の施設等の詳しい営業時間は備付けパンフレット、各所の掲示等で御案内いたします。
    (1) フロントサービス時間: チェックイン 15時から22時まで チェックアウト7時から午前11時まで
  • ・  前項の時間は、必要やむを得ない場合には臨時に変更することがあります。その場合には、適当な方法をもってお知らせします。

第12条(料金の支払い)

  • ・  宿泊料金等の支払いは、通貨又は当施設が認めた宿泊券、クレジットカード等これに代わり得る方法により、宿泊客の出発の際又は当施設が請求した時、フロントにおいて行っていただきます。
  • ・  当施設が宿泊客に客室を提供し、使用が可能になったのち、宿泊客が任意に宿泊しなかった場合においても、宿泊料金は申し受けます。

第13条(当施設の責任)

  • ・  当施設は、宿泊契約及びこれに関連する契約の履行に当たり、又はそれらの不履行により宿泊客に損害を与えたときは、その損害を賠償します。ただし、それが当施設の責めに帰すべき事由によるものでないときは、この限りではありません。
  • ・  当施設は、万一の火災等に対処するため、旅館賠償責任保険に加入しております。

第14条(契約した客室の提供ができないときの取扱い)

当施設は、宿泊客に契約した客室を提供できないときは、宿泊客の了解を得て、できる限り同一の条件による他の宿泊施設をあっ旋するものとします。

第15条(寄託物等の取扱い)

  • ・  宿泊客の責任において管理をお願いします。当施設は、宿泊客が施設にお預けになった物品又は現金並びに貴重品について、滅失、毀損等の損害が生じた場合、一切の責任を負いかねます。
  • ・  宿泊客が、当施設内にお持込みになった物品又は現金並びに貴重品であって施設にお預けにならなかったものについて、滅失、毀損等の損害が生じた場合も、当施設は一切の責任を負いかねます。
  • ・  当施設は、宿泊客の所持品の管理について最大限の注意を払いますが、宿泊客ご自身による適切な管理をお願いいたします。

第16条(宿泊客の手荷物又は携帯品の保管)

  • ・  宿泊客の手荷物が、宿泊に先立って当施設に到着した場合は、その到着前に当施設が了解したときに限って責任をもって保管し、宿泊客がフロントにおいてチェックインする際お渡しします。
  • ・  宿泊客がチェックアウトしたのち、宿泊客の手荷物又は携帯品が当施設に置き忘れられていた場合において、その所有者が判明したときは、当施設は、当該所有者に連絡をするとともに、その指示を求めるものとします。ただし、所有者の指示がない場合又は所有者が判明しないときは、発見日を含め7日間保管します。
  • ・  前2項の場合における宿泊客の手荷物又は携帯品の保管についての当施設の責任は、第1項の場合にあっては前条第1項の規定に、前項の場合にあっては同条第2項の規定に準じるものとします。

第17条(駐車の責任)

宿泊客が当施設の駐車場をご利用になる場合、車両のキーの寄託の如何にかかわらず、当施設は場所をお貸しするものであって、車両の管理責任まで負うものではありません。ただし、駐車場の管理に当たり、当施設の故意又は過失によって損害を与えたときは、その賠償の責めに任じます。

第18条(宿泊客の責任)

宿泊客の故意又は過失により当施設が損害を被ったときは、当該宿泊客は当施設に対し、その損害を賠償していただきます。

ご利用規則

当施設では、お客様に安全かつ快適にお過ごしいただくため、宿泊約款第10条に基づき、次の通り利用規則を定めておりますので、ご協力くださいますようお願い申し上げます。この規則をお守りいただけない場合は、宿泊約款第7条により、宿泊契約を解除させていただく場合もございます。

  • 1. 火災予防と安全

(1) 客室内での暖房用、炊事用等の火器はご使用にならないでください。
(2) 客室内は全室禁煙となっております。
(3) 所定の場所以外での喫煙により火災等の事故が発生した場合は、その責任をお客様にご負担いただき、その損害にかかる全てを賠償していただきます。
4) 当施設内(指定喫煙場所を除く)で喫煙が確認された場合は、喫煙による客室クリーニング代及び客室販売売止めにかかる費用を賠償していただきます。
(5) その他火災の原因となるような行為(例:花火等)はおやめください。

  • 2. セキュリティ

(1) ご来訪者との客室内でのご面会はご遠慮ください。
(2) 宿泊登録者以外の方の宿泊は固くお断りいたします。
(3) ご滞在中、お部屋から出られる際は施錠をご確認ください。
(4) 在室中及び就寝の際は必ず部屋の施錠をご確認ください。

  • 3. 貴重品の管理

(1) 現金、有価証券、貴金属その他の高価品は宿泊客ご自身の責任において大切に保管してください。
(2) 室内における紛失または盗難等によって損害が発生した場合でも、当施設は賠償いたしかねます。
(3) 美術品、骨董品等の品物もお預かりいたしかねます。

  • 4. 客室利用

(1) 客室を当施設の許可なく営業行為または集会行為(展示会、パーティーその他)、事務所等の宿泊以外の目的にご使用なさらないでください。
(2) 当施設の許可なく客室内の備品を移動したり持ち出したり、または客室内に持ち込む、あるいは改造したりしないでください。
(3) 当施設の事前の承諾を得ずに、営利を目的として撮影をすることは厳禁です。万一、当施設の事前の承諾を得ずに、営利目的として撮影を行い、その画像や動画等をSNS等にアップロードされた場合、当施設の請求に対して直ちに削除に応じていただくとともに、当社の対応に要した弁護士費用及び裁判費等の一切を当該撮影又はアップロードに関与した方に連帯して負担いただきます。

  • 5. 支払い

宿泊料及び飲食料等は、ご出発の際、または当施設から請求があった時、フロントにてお支払いください。

  • 6.食事・レストラン利用
  • ㆍご夕食の提供は下記の通りとさせていただきます。
    レストランでのご利用は18:30よりコース料理を開始いたします。
    お部屋でのご提供は、18:00・19:00・20:00のいずれかより開始時間をお選びいただきます。
  • ㆍご朝食の提供は下記の通りとさせていただきます。
    レストランでのご利用は8:00・9:00のいずれかより開始時間をお選びいただきます
    お部屋でのご提供は、8:30・9:00のいずれかよりお届け時間をお選びいただきます。

円滑なサービス提供のため、ご予約いただいた時間の厳守にご協力をお願い申し上げます。
※ご提供時間は、天候や運営上の都合により変更となる場合がございます。詳細につきましては、ご到着時またはご予約時に別途ご案内させていただきます。

  • ㆍ食物アレルギーをお持ちのお客様は、必ず事前にお申し出ください。可能な限り対応いたしますが、完全な除去をお約束するものではありません。
  • 7. サウナ利用

(1) サウナご利用の際は、体調に十分ご注意ください。特に飲酒後のご利用はお控えください。
(2) サウナ内での飲食、携帯電話・電子機器の使用はご遠慮ください。
(3) サウナ及び関連設備に破損・汚損等があった場合は、原状回復にかかる実費を申し受けます。

  • 8. 営業時間

営業時間、サービス時間、施設利用時間等につきましてはチェックイン時のご案内または館内掲示にてご確認ください。

  • 9. 設備・備品の利用

故意に、あるいは無謀に施設、設備、備品を破損、汚損、紛失された場合は、実費を申し受けます。

  • 10. 禁止事項

(1) 賭博や風紀を乱すような行為、公序良俗に反する行為
(2) 動物、鳥類などのペットの持ち込み(ただし、盲導犬、介助犬等は除く)
(3) 発火または引火性のもの、悪臭を発するものの持ち込み
(4) 法令で所持を禁じられている銃砲、刀剣、麻薬などの持ち込み
(5) 館内での物品販売、勧誘行為、寄付の申し出等
(6) 営利を目的とした撮影又は多人数での性行為若しくは性的行為の撮影

  • 11. 静粛

(1) 深夜早朝、特に屋外スペースでは静粛にお願いいたします。
(2) 館内の静粛を保つため、22時以降の大声での会話やテレビの音量等にはご配慮ください。

  • 12. 駐車場利用

(1) 車両を駐車する場合は、指定の場所に駐車し、エンジンを切ってください。

  • 13. お預かり物・お忘れ物

(1) お預かり物の保管期間は特に指定のない限り、フロントでのお預かり物は1週間とします。
(2) お忘れ物の保管期間は、法令の定めに基づき3ヶ月間とさせていただきます。
(3) 保管期間を経過したお預かり物・お忘れ物は法令の定める手続きに従って処分させていただきます。
(4) 生鮮食品、開封済みの飲食物、衛生用品等は、衛生管理上、発見日当日に廃棄させていただく場合がございます。

  • 14. その他

(1) 館内での事故、盗難等について、当施設は一切の責任を負いかねますのでご了承ください。
(2) 他のお客様に迷惑を及ぼすような行為があった場合、宿泊をお断りすることがあります。その際の宿泊料金の返金は致しかねますので、ご了承ください。

以上の利用規則は、お客様の安全と快適な滞在のために定めさせていただいております。 ご理解とご協力をお願い申し上げます。

Disclaimer
Prevailing language
This Contract is executed only in Japanese. The English translation is provided solely for reference purposes and shall have no legal effect whatsoever.    

UMITO Atami Bettei – Accommodation Agreement

Article 1 (Scope of Application)

  • 1. Contracts for accommodation and related agreements between UMITO Atami Bettei (the “Hotel”) and the guest shall be governed by these terms and conditions. Any matters not provided for herein shall be governed by applicable laws, regulations or generally established customs.
  • 2. Notwithstanding the preceding paragraph, if the Hotel enters into a special agreement not contrary to laws, regulations or customs, such special agreement shall prevail.

Article 2 (Application for Accommodation)

  • 1. A person wishing to make an accommodation contract with the Hotel shall provide the Hotel with the following information:
    (1) Name of the guest;
    (2) Date of accommodation and estimated time of arrival;
    (3) Any other information the Hotel deems necessary.
  • 2. Applications for accommodation may be made by telephone, email or through the Hotel’s online reservation system.

Article 3 (Conclusion of the Accommodation Agreement)

  • 1. The accommodation contract shall be deemed to have been concluded when the Hotel accepts the application referred to in the preceding article.
  • 2. Upon conclusion of the accommodation contract, the guest shall pay, by the date designated by the Hotel, a deposit determined by the Hotel not exceeding the total of the basic accommodation charges for the first three days of stay (even if the stay exceeds three days).
  • 3. The deposit shall first be applied to the accommodation charges payable by the guest. If circumstances arise requiring application of Article 6 (Guest’s Right to Cancel) or Article 18 (Guest’s Liability), the deposit shall be applied to cancellation charges and then to compensation, with any remaining balance refunded at the time of payment of charges under Article 12.

Article 4 (Special Agreements Relating to the Deposit)

  • 1. Notwithstanding Article 3, paragraph 2, the Hotel may agree to a special provision under which the deposit is not required after the contract has been concluded.
  • 2. If the Hotel does not request payment of the deposit specified in Article 3, paragraph 2, or does not specify a due date for its payment when accepting the application, it shall be deemed to have accepted the special provision described in the preceding paragraph.

Article 5 (Refusal of Accommodation)

The Hotel may refuse to enter into an accommodation contract in any of the following cases:

(1) When the application for accommodation does not conform to these terms and conditions;
 (2) When no rooms are available due to full occupancy;
 (3) When it is reasonably believed that the guest may engage in conduct contrary to laws, regulations, public order or good morals with respect to accommodation;
 (4) When the guest falls under any of the following categories:
  (a) An organised crime group (“Boryokudan”) as defined in the Act on Prevention of Unjust Acts by Organised Crime Group Members (Act No. 77 of 1991), a member of such a group, an associate member of such a group or any other antisocial force;
  (b) A corporation or other organisation whose business activities are controlled by an organised crime group or member;
  (c) A corporation any of whose officers is a member of an organised crime group;
 (5) When the guest has behaved in a manner that causes significant inconvenience to other guests;
 (6) When the guest is clearly identifiable as suffering from an infectious disease;
 (7) When a violent demand is made or an unreasonable burden is imposed in connection with accommodation;
 (8) When accommodation cannot be provided due to natural disasters, facility failures or other unavoidable causes;
 (9) When the guest is intoxicated and is likely to cause inconvenience to other guests.

Article 6 (Guest’s Right to Cancel)

  • 1. The guest may cancel the accommodation contract by notifying the Hotel.
  • 2. If the guest cancels all or part of the accommodation contract for reasons attributable to the guest, the Hotel will charge a cancellation fee in accordance with the table below. However, if a special provision under Article 4, paragraph 1 has been agreed, the cancellation fee will apply only if the Hotel has notified the guest at the time of agreeing to that special provision.
Notice of cancellation Cancellation fee
Noshow 100%
On the day of arrival 100%
1 day prior 80%
2–7 days prior 30%
8 or more days prior 0%

Note: The percentages above represent the cancellation fee as a proportion of the total basic accommodation fee and meal charges.

Article 7 (Hotel’s Right to Cancel)

  • 1. The Hotel may cancel the accommodation contract in any of the following cases:
    (1) When it is reasonably believed that the guest may engage, or has engaged, in conduct contrary to laws, regulations, public order or good morals with respect to accommodation;
     (2) When the guest falls under any of the categories listed in Article 5, paragraph (4);
     (3) When the guest has behaved in a manner that causes significant inconvenience to other guests;
     (4) When the guest is clearly identifiable as suffering from an infectious disease;
     (5) When a violent demand is made or an unreasonable burden is imposed in connection with accommodation;
     (6) When accommodation cannot be provided due to a natural disaster, failure of facilities or other force majeure;
     (7) When the guest smokes in bed, tampers with firesafety equipment or otherwise breaches usage rules necessary for fire prevention.
  • 2. If the guest fails to arrive by 8:00 p.m. on the day of accommodation (or two hours after the notified arrival time, if one has been indicated) without prior notice, the Hotel may deem the accommodation contract to have been cancelled by the guest.
  • 3. If the Hotel cancels the accommodation contract under the preceding paragraph, it shall not charge the guest for services not yet provided.

Article 8 (Registration)

  • 1. On the day of accommodation or earlier, the guest shall register the following information:
     (1) Name, age, gender, address and occupation;
     (2) For nonJapanese guests, nationality, passport number, place of entry into Japan and date of entry;
     (3) Date and expected time of departure; and
     (4) Any other information the Hotel deems necessary.
  • 2. If a guest intends to pay the charges under Article 12 by means other than cash (such as accommodation coupons or credit cards), such method must be presented at registration.

Article 9 (Use of Guest Rooms)

  • 1. Guests may use their assigned rooms from 3:00 p.m. on the day of arrival until 11:00 a.m. on the following day. However, for consecutive stays, guests may use the room throughout the day, excluding the day of arrival and the day of departure.
  • 2. Notwithstanding the preceding paragraph, the Hotel may permit use of guest rooms outside the hours specified above; in that case, an additional fee shall apply.

Article 10 (Compliance with Usage Rules)

Guests shall comply with the usage rules established by the Hotel while on its premises.

Article 11 (Business Hours)

  • 1. The principal business hours of the Hotel’s facilities are as follows; detailed hours for other facilities are provided in brochures and notices posted in various locations:
    (1) Front desk service: checkin from 3:00 p.m. to 10:00 p.m.; checkout from 7:00 a.m. to 11:00 a.m..
  • 2. The hours noted above may be changed temporarily when necessary; in such cases, the Hotel will notify guests by appropriate means.

Article 12 (Payment of Charges)

  • 1. Accommodation charges and other fees shall be paid in cash or by methods accepted by the Hotel (such as vouchers or credit cards) at the front desk upon departure or when requested by the Hotel.
  • 2. If the Hotel makes a guest room available for use but the guest voluntarily chooses not to stay, the accommodation charge will nevertheless be payable.

Article 13 (Hotel’s Liability)

  • 1. The Hotel will compensate the guest for damages if it causes damage to the guest through the performance or nonperformance of the accommodation contract or related agreements. However, this shall not apply when the damage is not attributable to the Hotel.
  • 2. The Hotel maintains innkeepers’ liability insurance to cover losses from fire and other unforeseen events.

Article 14 (When the Contracted Room Cannot Be Provided)

If the Hotel is unable to provide the contracted guest room, it shall, with the guest’s consent, arrange alternative accommodation under conditions as similar as possible.

Article 15 (Deposited Articles and Valuables)

  • 1. Guests shall be responsible for managing their own belongings. The Hotel is not liable for loss or damage to any items, cash or valuables deposited with the Hotel.
  • 2. The Hotel is likewise not liable for loss or damage to any items, cash or valuables brought into the Hotel but not deposited.
  • 3. While the Hotel will take the utmost care to safeguard guests’ property, guests are requested to manage their possessions appropriately.

Article 16 (Storage of Baggage and Personal Effects)

  • 1. If a guest’s baggage arrives at the Hotel prior to his or her stay, the Hotel will only store it if it has agreed to do so in advance, and will hand it over to the guest upon checkin at the front desk.=
  • 2. If a guest’s baggage or personal effects are left at the Hotel after checkout and the owner is identified, the Hotel will contact the owner and follow his or her instructions. However, if no instructions are received or the owner cannot be identified, the items will be stored for seven days, including the day of discovery.
  • 3. The Hotel’s liability for storage under the preceding two paragraphs shall be governed by Article 15, paragraph 1 with respect to prearrival storage and Article 15, paragraph 2 with respect to lost and found items.

Article 17 (Parking)

When guests use the Hotel’s parking facilities, the Hotel is merely providing parking space and does not assume responsibility for managing the vehicle, irrespective of whether the vehicle’s keys have been entrusted. However, the Hotel will be liable for any damage caused by its intentional acts or negligence in managing the parking area.

Article 18 (Guest’s Liability)

If the Hotel suffers damage due to the guest’s intentional act or negligence, the guest shall compensate the Hotel for such damage.

Usage Rules (pursuant to Article 10)

These Usage Rules are established for your safety and comfort. If you fail to comply, the Hotel may cancel your accommodation contract under Article 7.

  • 1. Fire Prevention and Safety

(1) Do not use heating or cooking appliances using open flames in guest rooms.
 (2) All guest rooms are nonsmoking.
 (3) If a fire or other accident occurs due to smoking in an undesignated area, you will be responsible for all resulting damage and costs.
 (4) If smoking is discovered anywhere on the premises other than designated areas, you will be charged for cleaning costs and any loss of revenue due to the room being unavailable for sale.
 (5) Do not engage in any other acts that could cause a fire (e.g. fireworks).

  • 2. Security

(1) Please refrain from meeting visitors in your guest room.
 (2) Persons not registered as guests are not permitted to stay overnight.
 (3) Please ensure your room is locked when leaving.
 (4) Always lock your room while inside or sleeping.

  • 3. Management of Valuables

(1) Keep cash, securities, jewelry and other valuables under your own care.
 (2) The Hotel is not liable for any loss or theft occurring inside your room.
 (3) The Hotel cannot accept artworks, antiques or similar items for safekeeping.

  • 4. Use of Guest Rooms

(1) Do not use guest rooms for business, meetings (exhibitions, parties or otherwise), offices or any purpose other than accommodation without the Hotel’s permission.
 (2) Do not move, remove, bring in or modify any equipment or furnishings in the guest rooms without the Hotel’s permission.
 (3) Filming for commercial purposes without the Hotel’s prior consent is strictly prohibited. If any images or videos taken without consent for commercial purposes are uploaded to social media or elsewhere, those involved must promptly comply with the Hotel’s request to delete them and jointly bear any attorneys’ fees and court costs incurred by the Hotel in responding.

  • 5. Payments

Please pay accommodation, dining and other charges at the front desk upon departure or when requested by the Hotel.

  • 6.Dining and Restaurant Use

(1) Dinner is served as follows: course meals in the restaurant begin at 6:30 p.m.; inroom dining starts at 6:00 p.m., 7:00 p.m. or 8:00 p.m., at your choice.
 (2) Breakfast is served as follows: dining in the restaurant starts at 8:00 a.m. or 9:00 a.m.; inroom breakfast delivery is at 8:30 a.m. or 9:00 a.m., at your choice.
 (3) To provide smooth service, please adhere to your chosen times.
 (4) Service times may change due to weather or operational reasons; details will be provided upon arrival or when you make your reservation.
 (5) Please inform us in advance if you have any food allergies. We will accommodate as far as reasonably possible but cannot guarantee complete elimination of allergens.

  • 7. Sauna Use

(1) Use the sauna only when you are in good health, and refrain from using it after consuming alcohol.
 (2) Eating, drinking and the use of mobile phones or electronic devices are prohibited in the sauna.
 (3) If any damage or soiling occurs to the sauna or related facilities, you will be charged the actual costs of restoration.

  • 8. Business Hours

Please check business hours, service hours and facility usage times at checkin or by referring to notices posted within the Hotel.

  • 9. Use of Facilities and Equipment

If facilities, equipment or furnishings are intentionally or negligently damaged, soiled or lost, the actual cost will be charged.

  • 10. Prohibited Acts

(1) Gambling, conduct that disturbs public order or morals, or any other acts contrary to laws and regulations.
 (2) Bringing pets (animals or birds) into the Hotel, except assistance dogs (guide dogs, service dogs, etc.).
 (3) Bringing flammable or combustible items or items emitting offensive odours.
 (4) Bringing firearms, swords, narcotics or other items prohibited by law.
 (5) Selling goods, soliciting or requesting donations within the Hotel.
 (6) Photographing for commercial purposes or engaging in, or filming, sexual acts involving multiple people.

  • 11. Quiet Hours

(1) Please be quiet late at night and early in the morning, especially in outdoor areas.
 (2) To maintain tranquillity within the Hotel, be considerate with loud conversations and television volume after 10:00 p.m.

  • 12. Use of Parking

When parking a vehicle, please park in the designated area and switch off the engine.

  • 13. Stored Items and LostandFound

(1) Unless otherwise specified, items entrusted to the front desk will be kept for one week.
 (2) Lost items will be kept for three months in accordance with applicable laws.
 (3) Any entrusted items or lost items that exceed their storage period will be disposed of in accordance with legal procedures.
 (4) Fresh food, opened food or beverages and hygiene products may be disposed of on the day of discovery for hygiene reasons.

  • 14. Miscellaneous

(1) The Hotel accepts no liability for accidents or thefts that occur within the premises.
(2) If a guest engages in conduct that causes inconvenience to other guests, the Hotel may refuse accommodation; in such case, accommodation charges already paid will not be refunded.
 

The above usage rules are established to ensure the safety and comfort of our guests. We appreciate your understanding and cooperation.